AKG K311

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de AKG K311 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,5

DFMdG89 07-08-2012
Geschreven voor: AKG K311

Had deze betaalbare oortjes gekocht ter vervanging van de oortjes van mijn Sony-Eriksson telefoon. Aanvankelijk was ik aangenaam verrast door het sprankelende hoog en goede definitie van het geluid. Na enige tijd werden echter de tekortkomingen duidelijk. Het draagcomfort is ronduit slecht, want de oortjes passen door de grootte slecht in de oorschelp en het materiaal is erg hard, waardoor veelvuldig dragen pijn gaat doen. Daarnaast geven de oortjes nauwelijks bass weer; volgens de fabrikant komt de weergave niet onder de 18hz, maar volgens mij halen ze dat niet eens. Bovendien is de gevoeligheid van de oortjes ook erg laag (dit wordt niet eens vermeld op de website van AKG), want het maximale volume van deze oortjes is dusdanig laag dat er in de bus maar amper naar te luisteren is. Na iets meer dan een half jaar laat ook het rubber rondom de oortjes los. Duurzaamheid is dus ook niet alles. Zelfs voor de adviesprijs van $19,95 zou ik deze oortjes absoluut laten liggen. Natuurlijk mag je voor die prijs niet te veel verwachten, maar AKG presteert hier naar mijn mening echt onder de maat.